loading...
امام جمعه
بازدید : 20 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

1-  خدمت امام صادق «علیه السلام» در مورد درمان بیماری تب سخن به میان آمد، آن حضرت فرمودند:إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ لَا نَتَدَاوَى إِلَّا بِإِفَاضَةِ الْمَاءِ الْبَارِدِ يُصَبُّ عَلَيْنَا وَ أَكْلِ التُّفَّا‏؛ ما خاندانى هستيم كه مداوا نكنيم جز با تن‏شوئى با آب خنك و خوردن سيب.(بحارالانوار، جلد 59، صفحه 93)

باز حضرت در جای دیگر می‏فرماید: الْحُمَّى مِنْ فَيْحِ جَهَنَّمَ فَأَطْفِئُوهَا بِالْمَاءِ الْبَارِد؛ تب از نفس دوزخ است و آن را با آب سرد خاموش كنيد.(بحارالانوار، جلد 59، صفحه 95)

پزشکی روز هم بهترین درمان تب را پاشوره و شستشو با آب سرد می‏داند و به آن سفارش می‏کند.

2-  امام باقر «علیه السلام» می‏فرمایند: لَوْ يَعْلَمُ‏ النَّاسُ‏ مَا فِي التُّفَّاحِ مَا دَاوَوْا مَرْضَاهُمْ إِلَّا بِه‏؛ اگر مردم خاصيت سيب را ميدانستند بيمارشان را جز با آن درمان نميكردند.(بحارالانوار، جلد 63، صفحه 172)

3-  ابویوسف قندی می‏گوید در مکه مکرمه بودم در آنجا بیماری وبا شایع شده بود و من هم به آن مبتلا شدم، برای امام موسی کاظم «علیه السلام» نامه نوشتم و درخواست درمان کردم، آن حضرت در جواب من نوشت:«سیب بخور». من به این دستور حضرت عمل کردم و سلامتی خودرا بازیافتم.(المحاسن، جلد 2، صفحه 553)

4-  مولی امیرالمؤمنین علی «علیه السلام» به فرزندش آقا امام حسن مجتبی «علیه السلام» فرمود: اگر چهار دستور را رعایت کنی از طبیب و درمان‏های طب بی‏نیاز خواهی شد و آن چهار دستور این است: لَا تَجْلِسْ‏ عَلَى‏ الطَّعَامِ‏ إِلَّا وَ أَنْتَ جَائِعٌ وَ لَا تَقُمْ عَنِ الطَّعَامِ إِلَّا وَ أَنْتَ تَشْتَهِيهِ وَ جَوِّدِ الْمَضْغَ وَ إِذَا نِمْتَ فَاعْرِضْ نَفْسَكَ عَلَى الْخَلَاءِ فَإِذَا اسْتَعْمَلْتَ هَذَا اسْتَغْنَيْتَ عَنِ الطِّبِّ؛ تا گرسنه نشده‏اى بر سفره غذا منشين و تا هنوز ميل بخوردن دارى از كنار غذا برخيز و كار جويدن را نيكو انجام بده و چون خواستى بخوابى براى قضاى حاجت به مستراح برو كه چون اين چهار كنى از طب بى‏نياز گردى.(الخصال، جلد 1، صفحه 229)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 67
  • بازدید کلی : 1,485
  • کدهای اختصاصی